Blog Image

Eerste leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Hoekenwerk

Uncategorised Posted on 17 december 2021 11:48

Vorige week en deze week pasten we de geleerde vakken toe in een hoekenwerkcircuit.  Leuk en beslist voor herhaling vatbaar.  In de namiddag bakten we pannenkoeken vorige donderdag.  Vandaag sloten we af met een donut als ontbijt, een verfrissend fruitsapje met chips als apero en een lekkere cupcake in de namiddag.

Kerstvakantie

Uncategorised Posted on 17 december 2021 11:36

Elk jaar zijn we veel vlugger aan de Kerstvakantie dan we dachten.  Dit jaar uitzonderlijk nog sneller.  De leerlingen hebben hun huiswerkmap mee voor in de vakantie.  Mochten ze zich vervelen of eens willen oefenen dan staan daar beslist nog moet- en mag-taken in die ze kunnen maken.  Verder gaan we de hele familie verrassen met onze mooie, zelfgemaakte nieuwjaarsbrieven voor op 1 januari.  Ik wens iedereen een hele knusse Kerstvakantie en ik hoop dat 2022 voor iedereen veel gelukkige momenten meebrengt.