We maakten een leerwandeling om de verkeersborden in de buurt van onze school onder de loep te nemen. Ook interessant om de winkels eens van naderbij te bekijken. Zo leren we de 1e stapjes van aardrijkskunde (nu ruimte). We wijzen in welke richting de bieb, het sportpark, de brandweer, … liggen.

We gingen ook naar de bibliotheek voor ons eerste klasbezoek. We mochten elk 2 boeken meenemen naar de klas. Nogmaals vragen we de ouders om de leerlingen van L1 in te schrijven in de bieb. Het is heel belangrijk om het aanvankelijk lezen te ondersteunen en er iets leuks van te maken. Lezen is nu eenmaal de sleutel om van thuis uit de wereld te ontdekken. Om vlot te leren lezen oefenen we spelenderwijs dobbelsteenlezen. Oefening baart kunst !

Vrijdag gaan we ook samen naar de kermis en vergeet niet dat je maandag niet vroeg moet opstaan. Er is immers geen school !