Wij werken met de methode van het ijsbergrekenen. Dat wil zeggen dat de leerstof handelend aan bod komt. De leerlingen kijken goed, doen goed na en gaan dan alleen, met een partner of in groepjes aan het werk. Schriftelijke oefeningen komen pas aan bod als de leerstof gekend zou moeten zijn en gaan een toets vooraf. Ondertussen zijn we al 2 weken op school en zijn de eerste toetsen een feit. Ook voor andere vakken uiteraard. We gaan deze week voor het eerst zwemmen. Volgende woensdag doen we zelfs mee aan een loopcross met alle Kuurnse scholen. Deelnemen is daar belangrijker dan winnen, zoals we ook op de Olympische Spelen in Parijs zagen deze zomer. Op de foto’s leren we patronen bouwen qua kleur, vorm, grootte en dikte.