Bij het begin van de week kregen we bezoek van Egel Frits. Hij had hazelnoten mee naar de klas en zo leerden wij splitsen tot 5 … met noten. Hij leerde ons de splitskaartjes gebruiken, want het uit het hoofd kennen van de splitsingen is zo een belangrijke basis in de wiskunde. Thuis kunnen we nu extra oefenen met de splitskaartjes, maar ook met de hazelnootjes en met spullen die we thuis kunenn vinden: vorken, rekkertjes, balpennen, … . We trokken met Egel Frits ook naar buiten om in het herfstzonnetje met krijt op de speelplaats de letter t van tom te leren schrijven. Wat is die correcte pengreep ook zo belangrijk! De hele dag corrigeerde Egel Frits ons tussendoor als hij zag dat we ons potlood op onze eien, maar foute manier vast namen. Om ons ruimtelijk inzicht te versterken kregen we in de namiddag een puzzelchallenge. We puzzelden er samen met de meisjes en jongens van het 2e leerjaar op los met puzzels van 49 tot 99 stukken. Egel Frits moest ons wel even stilleggen om een sorteerstrategie te tonen waarbij puzzelen vlotter kan: 1. de 4 hoekjes – 2. de randjes – 3. de binnenkant, maar dan kan je nog sorteren volgens kleur … . En ja, zo lukte het inderdaad veel beter dan dat we gewoon op de puzzels vlogen. Natuurlijk leerden we ook met een liedje en wat filmpjes heel wat weetjes over het leven┬á van de egel.